VI Trzebnicki Maraton Rowerowy SOB [ 8:32 - 12:34] : WTF ??

Sobota, 28 kwietnia 2012 · dodano: 28.04.2012 | Komentarze 6

Witajcie xD

W końcu nadszedł długo oczekiwany i upragniony mój pierwszy maraton. Zrobił on na mnie nie małe wrażenie. Było wiele ognia, walki, zdziwienia, radości, smutku.

Byłem w Trzebnicy już trochę wcześniej żeby o niczym nie zapomnieć. Wbijam na teren szkoły i jak codziennie rzadko można ujrzeć człowieka jeżdżącego na szosie tak dzisiaj ludzi multum. Od razu jakoś mi się poszczęściło i spotkałem Jacoba z którym już się trzymałem do samego startu o 8:32 .. 7 grupa startowa i jak się okazało : szczęśliwa ;]

Od razu rzuciły się w oczy sprzęty jakie posiadali kolarze. Najwięcej chyba naliczyłem Cosmic Carbonów. Ciężko było znaleźć człowieka posiadającego chociażby alu-carbon jak mój a co dopiero aluminium xD

Atmosfera była bardzo przyjazna. Wszyscy cieszyli się, że w ten przepiękny słoneczny dzień mogą robić co to kochają xD Ja nie byłem inny ;p

Nadeszła godzina 8:28 .. na mecie ustawił się Arturo, pocieszył mnie mówiąc, że będzie dobrze bo bałem się pierwszego wyścigu .. że zaraz mnie urwą i będzie po zabawie xD

Po chwili 8:30 .. ja sam ustawiłem się na linii startu .. Jacob mi kibicował xD

3 2 1 .. START

Wyruszyła grupa 7-ma .. oklaski dla startujących kolarzy .. zapowiada sędzia

Ja ze średniej tarczy od razu znalazłem się daleko na przodzie a ta mozolna ekipa ciężko toczyła wysokie przełożenia z blatu ... jednakże zaraz drogę zajechał mi ogromny człowiek z numerem 159 xD

Z trzebnicy wyprowadzał nas motor którego nie wolno było wyprzedzać, ale gdy po 10 minutach wyjechaliśmy to ZACZĘŁO SIĘ !!!!

W mig nr 159 rozpędził peleton do 52 km/h. Nasza grupa miała numery od 154-163. Zaraz jeszcze przed pierwszą wiochą zaczęliśmy mijać niższe numery. Zaczynaliśmy od 150-152 i tak już leciało ..

W pierwszej wiosce minęliśmy cały peleton. Tak się akurat zdarzyło, że ja prowadziłem grupę i krzyczałem do sąsiedniej "Wskakujcie do pociągu" .. ale tylko pokiwali głowami xD

Grupa 6 z 8:30 cała minięta. Jednakże do Domanowic dojechaliśmy już tylko we 3. Nasz wielki Nr 159 daje najdłuższe zmiany. Jak się później okazało za długie.

Dojechaliśmy do dziurawej wojewódzkiej, ale dzisiaj jakoś dziury były mało zauważalne xD Liczyło się za to przetrwanie ;p

W takim gronie dojechaliśmy do Sułowa we 3. Tam był punkt kontrolny i żywieniowy i trzeba była przejechać bramkę. Na sztycach mięliśmy zamontowane CHIPY. Przyjeżdżając przez bramkę naliczany był międzyczas.

Przejechaliśmy, jedziemy na śmiercionośną gruszeczkę i nagle na plecy wskakuje nam piątka dość silnych osób na plecy. Jeden gościu wydał się jakoś znajomy jak się później okazało bardzo mocny. Mały i chudy .. urodzony LEADER.

Bardzo się bałem, że złapię dziurę i jechałem 20 m za całym peleton żeby nie wpaść w jakieś gówno. Jechaliśmy bardzo szybko i ciągle słyszałem jakieś jęki czerwonej strzały ... ale jeszcze tylko kilka metrów i ... koniec UDALO SIĘ .. nie ma gumy i może jakoś dojadę xD

Potem zaczęły się małe hoopki .. ja trochę zmęczony po 70 km w 3 osobowym peletonie. Najchudszy też nie jestem i już zaczynałem czuć zmęczenie. Na podjazdach zaczęły nogi boleć a mimo, że jechaliśmy już w 8-mio osobowym peletonie to ciągle najdłuższe zmiany miał tajemniczy nr 159

Generalnie wszyscy bardzo szybko ze zmiany schodzili tylko On trzymał.

Kawałek dalej na mnie przypadła zmiana przed troszeczkę większą hoopką [ dobrze jest znać trasę na pamieć xD ] .. góralem nie jestem to gdy dojechaliśmy to bardziej nachylonego punktu odpuściłem .. chude szkap znacznie lepiej se radziły .. ja pamiętam swój strach o utrzymanie tego koła, ale na szczęście górale też nie pchały się do pracy ..

I po tym odcinku jeszcze trochę hoopek i gdy dojechaliśmy do wojewódzkiej prowadzącej na milicz w końcu mogłem sobie odpocząć. G0re na podjazdach jedzie leciuteńko a sunie jak reszta xD .. Tam pamiętam miałem mocniejsze zmiany bo łatwo mi one szły xD Ciągle zauważam, że chudy, wyglądający znajomo gościu daje bardzo krótkie zmiany, a jednak gdy nr 159 przyspiesza nigdy mu nie odstaje. Widać było, że jest mocny bo ma przyspieszenie ale zmiany naprawdę prowizoryczne. Miał numer z przedziału 135-148 więc był jakoś z grupy przede mną ale jeszcze wcześniej .. zdaję się że grupa 8:28 bo grupę 8:30 całą zjedliśmy.

W białym błocie wpadliśmy na kolejny peleton znacznie mocniejszy od pozostałych. Wcześniej mijaliśmy pojedyncze numery ... 120 .. 115 .. 97 .. a tutaj numery coś z przedziału 110-128.

Był na tyle mocny, że był w stanie się pod nas podpiąć xD Nie wiem czy dobrze liczę, ale było nas już z 18 stu. Wszyscy jechaliśmy po małych pagórkach przez wąski las w rzędzie.

Nr 159 jednakże mimo iż peleton miał tyle osób po zmianie wciskał się gdzieś na 4-6 pozycje i tylko czekał aż wejdzie.

Ja pamiętam jechałem przez chwilę na końcu, ale wiedziałem że to głupia pozycja. Przecież gdyby nagle pociąg się porwał to ja zmarnowałbym ogrom energii na dogonienie ich w samotności .. raz że opór powietrza a dwa, że po 90 km przyspieszenie powodowało pieczenie nóg .. stabilnie jechało się znacznie lżej

Gdy więc nadarzyło się okazja - peleton porobił dziury to dopchałem się do 5-ej pozycji [ ktoś łaskawie mnie wpuścił żebym miał zmianę przed nim xD ]

W trakcie tego odcinka pooglądalem sobie kółka jakie posiadali kolarze. Większość z nich miała taką piastę jak ja na dzisiejszym wyścigu .. MAVIC. Różniły się tylko modelami. W naszym 18-to osobowym peletonie trafił się jeden szerszeń z cosmic Carbonem .. sporo MAVIC aksium .. MAVIC Cosmic .. czy KSYRIUM SL.

Dosrawszy w końcu ten pagórkowaty, jakże dla mnie męczący etap przez las, minęliśmy PUNKT ŻYWIENIOWY/PUNKT KONTROLNY .. CHIPY mignęły na sztycach

Magiczny nr 159 krzyknął o wodę która otrzymał po czym zajął się Jej otwieraniem [ sprytny gościu .. jedzie bez trzymanki bez najmniejszego problemu .. ja mam zawsze stracha ]. Czekał nas zjazd na Złotów .. za zakrętem spytam mistrza czy chce zmianę i czy kiwnął coś głową pagórek pociągnął mnie w dół i porwałem peleton xD 52 km/h nie tak łatwo było pyknąć, ale gdy się zorientowałem - poczekałem aż mnie dogonią i tak ciągnięty przez pagórek doprowadziłem peleton do małego wzniesienia przed złotowem .. nie jestem góralem i wzniesienie oddałem chudzielcom ... oni się nie kwapili to nr 159 wyrwał xD

Ale ale .. zapomniałem .. na tej trasie minęliśmy kolejny peleton z numerami coś 80-90 .. tak mi się zdaje .. To było wspaniałe uczucie gdy prowadziłem pociąg z prędkością 52 km/h, który mignął po prostu peletonowi jak błyskawica xD

W Złotowie rzuciliśmy się na Czeszów i znowu .. piękna droga [ jednakże okazała się zwodnicza ] spotkaliśmy kolejny peleton i nr 159 z tym chudzielcem z punktu żywieniowego PŻ wyrwali do przodu całkiem znacznie aby ich wyprzedzić .. porwali peleton .. szybko ich dogoniłem ale nasz peleton miał już pewien problem .. po chwili nr 159 zrezygnował z ucieczki ale już było czuć, że coś się świeci ..

Peleton z numerami 70-80 wyprzedzony. Gdy zbliżaliśmy się do Czeszowa o mało nie skończył się mój wyścig .. 159 tak mocno wszedł w zakręt i nagle przychamował .. musiałem zjechać do lewej z 45km/h .. szybko po hamulcach i wyleciałem z drogi na piach ... gdy wyjechałem byłem już 8-my w peletonie

Nawracamy w Czeszowie i w tym miejscu również już ognia nie było. Było zdaję się trochę pod wiatr ale nikt nie chciał prowadzić to ja wyszedłem .. oczywiście na zmianie nie szalałem bo peleton był długi

Oddałem ją chudzielcowi który także 2-3 minuty i schodzi .. potem na zmianę wszedł ktoś jeszcze inny z peletonu ale jechaliśmy bardzo wolno ..

I w końcu się okazało co się święci. Nr 159 troszeczkę sobie odpoczął .. po chwili jednak ze zmiany zjeżdża na lewy pas i jedzie pod prąd i nagle .. OGIEŃ !!!! Kompletny całkowity i obezwładniający .. patrzyłem na to i ... kalkulowałem ..

Jadę z numerami 110-120. Mam numer 158 .. czy na pewno opłaca mi się ich gonić i ryzykować dobre miejsce w pierwszym, debiutującym wyścigu ? Zaraz miał się zaczął Radłów .. hoopki .. cielętniki .. ociągałem się z tą decyzją i gdy zobaczyłem, że ucieczka tylko trochę odjechała .. z 400m to chciałem zobaczyć od tak czy uda mi się dogonić .. było troszkę z górki ale pod wiatr .. nie zaszkodziło spróbować ..

Nie grzałem jak kretyn ale spokojnie, stabilnie próbowałem ich dogonić .. nawet nie zauważyłem, że z peletonu zostało 6 osób ze mną i tylko jedna weszła mi na koło [ COSMIC CARBONE SL] Dojechałem mniej więcej połowę odległości i zdałem sobie sprawę, że nawet gdybym się teraz spiął i jak debil próbował ich gonić to dogoniwszy albo i tak by mi uciekli albo bym się skatował na hoopkach bo jak już wszyscy wiedzą .. do najchudszych nie należę [ nie moja wina, że Bóg dał takie wielkie nogi, ale kto wie .. może kiedyś będą to nogi sprinterskie ]. Podarowałem sobie ten pościg .. goście którzy uciekali mieli numery 138-148 .. nie było więc najmniejszego powodu żeby uciekać .. wystarczyło mnie i numerowi 159 dojechać spokojnie do mety ..

Z tą resztą peletonu dojechałem tylko do hoopek przed Radłowem .. na ostatnią hoopę dojechał już tylko jeden, ale gdy mu powiedziałem, że zaraz będzie Radłów to przyhamował xD

Bardzo się bałem Radłowa. Wiedziałem już, że będę miał wysoką pozycję .. przegoniliśmy tyle peletonów .. numery jakie widziałem to już 50-60 .. strasznie mocno mi zależało, żeby skończyć ten wyścig a Radłów mógł mnie zjeść .. już w trakcie trasy łapały mnie skurcze, ale jakoś przechodziły, a gdyby tu mnie coś złapało to pozamiatane .. trzeba prowadzić ..

Przed Radłowem jeszcze jest mały zjazd gdzie można się rozpędzić .. wjeżdżam i nagle podmuch wiatru ... 28 km/h ... dojechałem zaledwie kilkanaście metrów za linię startu [ Szerszenie wymyśliły premię górską .. od podnóża Radłowa do szczytu liczony był czasu przejazdu .. kto przejedzie najszybciej ten wygrywa xD ] i już trzeba było walczyć .. na stojaka .. głowa w asfalt i GORE JEDŹ !!

Pani na górze robiła zdjęcia a ja jadę jak pokraka. Taki byłem padnięty, że nie mogłem utrzymać prostej linii. Ciągle mnie wywalało na lewo .. jeszcze to słońce i skończył mi się miód i isotonic a punkt żywieniowy już daleko za mną ..

Najważniejsze jest jednak, że nie walczyłem o premię górską tylko pokornie wdrapałem się na tę hoopę .. za linią meta musiałem chwilę odsapnąć .. nogi jak kamienie .. serce wali jak młot i jak tu jechać .. w końcu odpuściło i pojechałem

Podjazd po kostce bardzo ładnie .. i na kolejnym zjeździe gonie następny peleton .. już nie pamiętam numerów ale pewnie coś 50-60. Na zjeździe ich nie złapałem, a dopiero na podjeździe. Złapałem w końcu jakichś dwóch gości .. spytałem jak się jedzie xD .. z 1 min odsapnąłem w ich otoczeniu i zacząłęm gonić resztę tego peletonu który już zbliżał się do szczytu podjazdu pod cielętniki. Wśród nich był jeden szerszeń. Nie dałem rady ich dogonić do szczytu. Zjeżdżam, patrzę i NIE MOGĘ UWIERZYĆ !!!!! NUMER 159 !!!!!! Cisnął całą drogę jak wariat, ale się przeliczył z mocą. Hoopki go zjadły. Wlókł się już trochę jak wół. Dojechaliśmy do kolejnego mini podjazdu .. te trasę pokonałem już setki razy bo to KORONA ŻĄDŁA SZERSZENIA !! Doskonale wiem ile potrzebuję energii na pokonanie każdej hoopy co mnie w tym momencie pomogło bo bez wody zupełnie osłabłem na palącym ogniu. Numer 159 jednak chyba mocniej. Jadę mu na kole .. nic .. wyprzedzam i nawet nie zareagował .. ten ogień który rozpalał cały peleton nagle zgasł .. ale chudzielca nie było przy nim ... przepięknie go wyprowadził a potem chudy urwał się na hoopkach.

Krzyknąłem do 159 "MAM CIĘ !!" Ale nic nie odpowiedział .. ja bym się wkurzył na Jego miejscu, że go tak wszyscy wychujali xD

Mały sprincik na hoopkę z dokładnie wyliczoną energią xD i zaraz zjazd ... patrzę a tu szerszeń mi na kole siedzi xD No ładnie ..

Szerszeń szybko odpadł a ja robię dokładnie to co robię codziennie .. regularnie, systematycznie po hoopach pnę się w górę .. "śpiesz się powoli"

Potem zjazd .. potem podjazd .. potem znowu zjazd i jestem w Boleścinie .. tam słońce uderzyło .. na ustach czułem tylko zaschnięty miód i marzyłem o wodzie .. woda była za friko na mecie .. wodę mieli w peletonie oddalonym ode mnie o jakieś 1.5 km. .. a ja zupełnie bez sił toczyłem się już tylko wizją WODY !!!

Przejechawszy cały głuchów mały na krzyżówce w trasie na trzebnice w końcu dosrałem się do tego peletonu [ chwilę wcześniej małe zdziwko .. widzę gościa UWAGA : NR 3 ] i krzyczę chłopaki macie trochę wody ????? Z błagalną nutą i jeden na końcu tego 5-cio osobowego peletonu się zlitował i poczęstował mnie czymś o smaku pomarańczy ... PRZYJACIELU !! Nie wiem jaki miałeś numer, ale NIECH BÓG CI TO WE WSPANIAŁYCH DZIECIACH WYNAGRODZI !!!!

Wyprzedziłem go, patrzę czy nie ma problemów z dojechaniem i tak po chwili jadę w peletonie .. ONCE AGAIN ..

Po chwili się jednak skapnąłem .. CO TO KURWA ZA WYCIECZKO TEMPO ? Jedziemy na piknik ? Nie wyrwałem jak pajac ale spokojnie i regularnie potoczyłem się do przodu .. jeden gościu z koszulce DISCOVERY ujechał mi na kole może 1 min i adios ..

JUŻ wiedziałem, że dojadę .. ZJAZD NA COL DU TRZEBNICA mega orzeźwiający .. na ulicy policja steruje ruchem i nie muszę czekać aż mnie ktoś puści .. rondo .. ostatnia prosta .. zjeżdżam na zieloną murawę która była metą .. MIJAM OSTATNI CHIP notujący międzyczas i gdy tylko dowiedziałem się, że to już koniec to padłem na tę murawę i tak z 5 min bez ruchu przeleżałem ... ktoś w końcu zapytał czy coś mi nie jest ...

Wstaję, chcę iść do znajomych patrzę a tu NR 159 WJEŻDŻA. Nie za bardzo się zastanawiając co robię rozchylam ręce i chcę mu podziękować, że mnie tak wyciągnął ale On nie chciał ze mną gadać .. dopiero po chwili skumałem, że ...

Nie chciałem znać swojego wyniku. Wiedziałem, że przejechanie trasy zajęło mi około 4 h czyli średnia coś koło 36.5 .. w zeszłym roku załapałbym się na TOP 10 i myślałem, że teraz też tak będzie .. TOP 10 to przyzwoity wynik TOP 10 w M2.

Poszedłem coś zjeść .. spotkać się z chłopakami ... trochę posiedzieliśmy .. pożarliśmy grochówki .. spiekliśmy się na słońcu i zaczynaliśmy zbierać się do domu .. ja już podjechałem do auta, gdy wpadają chłopaki i przedstawiają mi mój wynik. Na początku nie uwierzyłem. Chłopaki jednak nie żartowali. Oto mój wynik :

M2/2
OPEN /2

Jutro jadę odebrać puchar to wam pokaże jak wygląda i może uda się załapać na fotkę na podium.

PS. 1 3-cie miejsce zajął numer 159. Ciekawe czy mnie nie podbije na podium xD
PS. 2 Kto jest pierwszy ? Czyżby ten chudzielec ? Jutro się dowiem

pzdr
Moje kolarstwo

Na zdj Zenon Janiak[org imprezy], Pan Charucki były kolarz dolmelu Wrocław, Michał "Kurier" Kolenda, Szurkowski [ 3-krotny zwycięzca Tour de Pologne, były zawodnik Dolmelu Wrocław ] Paweł Szczepkowski [ ja ], burmistrz

<iframe src="" width="600" height="400" frameborder="0" scrolling="no" marginheight="0" marginwidth="0"></iframe>