SOB [ XX - XX ] new pedals

Sobota, 14 kwietnia 2012 · dodano: 14.04.2012 | Komentarze 0

Hi,

Świat wypadł mi z moich rąk.
Jakoś tak nie jest mi nawet żal.

Całą noc mi ten kawałek dudnił.

W końcu przyszły moje długo oczekiwane pedałki. Pod wieczór poczułem się trochę lepiej i wykonawszy mega dystans 5 km stwierdzam, że są cholernie wygodne xD

W przeciwieństwie do moich wyrobionych looków new pedals nie mają żadnych luzów, a gdy je pierwszy raz ubrałem to musiałem aż buty spiąć mocniej.

Jeżeli chodzi o luz roboczy to jeszcze nie wiem jak ale ponoć można go regulować w bloku. Nie ma jak w lookach kilkukolorowych rodzajów bloków a są tylko jedne. Luz się ponoć reguluje w nim, ale zupełnie nie mam pojęcia jak. Mam ustawione na 0 stopni.

Jeżeli chodzi o kąt wypięcia pedała to rewelacja. To właśnie dlatego Jurek Bugała mówił, że są bardzo zdrowe na kolan. Kąt wypięcia też można regulować jednak w samym pedale. Od 0 do 16 stopni. Ja zostawiłem jak było fabrycznie na 8 stopni.

Jeśli chodzi o samą jazdę to po moich małych doświadczeniach stwierdzam, że jedzie się o niebo wygodniej niż w lookach. Nogi pracują luźno. Czuję, że w tych pedałkach po 200-300-400 km kolanka nie będą narzekać.

Jeśli przyjrzysz się iTT Fabiana Cancellary to zauważysz, że Fabian jak jedzie to stopy trzyma prosto w pedale natomiast kolana nie chodzą pionowo do góry, ale do środka roweru .. prawie obijają o ramę .. w lookach taka jazda była niewygodna a tutaj .. nie ma problemu

Został mi jeszcze ostatni test, który obok wygody jazdy jest priorytetowy mianowicie różnica prędkości.

New pedals są lżejsze o 170g komplet. Nie mają luzów jak poprzednie co znacznie zwiększa sztywność = zmniejsza amortyzacje = zwiększa przełożenie siły z nóg w mechanizm korbowy. Mam cichą nadzieję, że jeszcze troszeczkę moja średnia urośnie xD

To już ostatni upgrade mojego rowerku. Mam już wszystko to co Pan Jurek Bugała, były trener kolarstwa i cholernie mądry człowiek mi przekazał. Muszę jeszcze jedynie wyczarować tylne koło i rower będzie gotowy na odcinek leśny za Gruszeczką w trasie żądła szerszenia xD