HIIT - RUNNING

Sobota, 29 października 2011 · dodano: 29.10.2011 | Komentarze 0

Cześć

Hiit - high intensity interval training

Sobota 10:15.

10 min rozg z HR 135-140.

6 x
15-18 sek HR (końcowe) - 185
45-46 sek HR (końcowe) - 125

5 min dogorywka z HR 135-140.

Wczoraj robiłem sobie tylko mały jogging, mały fitness i generalnie odpoczywałem, aby być w 100% zregenerowany na ten trening interwałowy. W środę oblałem interwał kończąc każdy odcinek tętnem 170-173, a dziś zupełny sukces. Ponadto już resztkami sił dołożyłem jeden odcinek interwałowy i wyszło ich 6 zamiast 5.

Dla wszystkich którzy tego nie próbowali serdecznie zapraszam. Efekt interwałowy jaki zauważam po każdym z tej serii treningów to :

1. Ogromny metabol (pozytywny)
Znacznie podniesiony jest metabolizm organizmu. Czytałem na necie, że jest to spowodowane rozpadem mięśni w trakcie podtrzymywania treningu z tętnem w granicach 90-95% HR MAX. Mi się to udało. Ci się uda ? ( mięśnie się potem odnawiają silniejsze ) Ten efekt jest najintensywniejszy przez pierwszy dzień, a już drugiego słabszy. W dzień wykonania interwału zwykle muszę się odlać z 6-7 razy zamiast 2-3 i jestem w stanie zjeść z 2 x razy więcej ( makaron, mleko, płatki kukurydziane, bułka żytnia ).

2. Zmęczenie (negatywny)
Na zmęczenie pomaga tran ( tak mówi Jurek Bugaj, trener kolarstwa ). Ja stosuję i nie narzekam. Po interwałe odnotowałem :

- mdłości
- miejscowe zaburzenia wzroku spowodowane zmęczeniem
- podwyższone tętno ( zwykły spacer zamiast HR - 105 miałem 120 ) Serce nie chciało się uspokoić.

Ponadto dla szybszej regeneracji warto sobie wsunąć banana.

Trening HIIT znacznie jest lepszy od zwykłego długiego aerobu w odchudzaniu. W 2 dni podwyższonego metabolu jesteś w stanie więcej stracić tkanki tłuszczowej niż podczas długiego treningu aerobowego ( tak mówi google ). Ponadto zyskujesz silniejsze mięśnie.

Zachęcam do tego rodzaju treningu.